Thursday, May 21, 2015

LENA TIDORKU

Cabaran berlalu cepat meninggal kan masanya..... dari bulan Januari hingga kini  mengambil masa selama 5 bulan...... Kalau diandaikan perjalanan selama lima bulan itu di atas muka bumi ini.... maka ianya meliputi seluruh Asia....... tetapi perjalanannya di atas waktumasa ianya berlalu terlalu pantas... Bulan Januari hingga kini mengingatkan aku kepada arwah anak bongsuku.... yang meninggalkan kami. Ianya semacam baru semalam...... malah malamnya lena tidurku terganggu... emosiku terusik malah menguasai jiwaku......

Puas aku mencuba menghilangkan ingatanku terhadapnya, suatu ketika aku sememangnya terlupa.... tetapi semalam.......... ketika kepulangan aku dari USIM......... aku singgah di Masjid dimana dalam kawasan tersebut bersemadinya arwah........untuk melunaskan sembahyah Asar...... semasa berdoa ingatanku terhadapnya menerpa secara tiba-tiba....... ingin sejuk menyapa aku..... tanpa disedari air jernih membasahi bola mataku..........aduhh..........

No comments:

Post a Comment

Library kat rumah kita ( Bahasa Melayu )