Tuesday, April 9, 2013

Mencari Kebahagiaan

Asm......... Teringin pulak hati ini menaip kembali coretan yang terbeku didalam kepala ini...... Sudah agak lama meninggalkan blog ini........ semacam kehilangan rasanya pula. Kehangatan hati ini kembali setelah merasakan diri kembali bertenaga. Aku telah menjumpai sesuatu yang selama ini aku cari....... yang tiada siapa mengetahuinya kecuali Allah Taala.

   Awal bulan lepas..... aku dideringkan dengan satu panggilan...... emmmm kawan baru..... tetapi rasa macam dah lama kenal berkawan...... Jom kita pergi hotel seri malaysia...... ada sesuatu yang hendak aku tunjukkan kat kau....... kata beliau....... Lingat kepala ini memikiran hal kata-kata sahabat aku ni......... takut juga rasanya...... Kawan makan kawan lah.....kawan jual kawan lah....... kawan tipu kawan lah..... PONINg mikirnya..........
     Jam 8.30 mlm aku sampai kat tempat yang dikatakan . Boleh tahan juga orang menunggu di ruang ligar hotel. Aku menelefon beliau sambil mengunci kereta buruk aku...... Jelas kelihatan dia berdiri di sisi tiang lobi  tersengeh bila melihat kelibat aku...... Mai....... Au kenal dengan DR Zek, DR Asa'ari..... yang ni Roni....... yang ni banyak mulut ni Kak Ani...... Aku bersalaman dengan mereka. 
      Sambil duduk sembang-sembang kosong........ Dalam tak diam si doktor ni dah kenakan aku........Pasal Apa Gajah Tu Besar?...........he.....he.....he...... DR Zek mengajak masuk kedewan.....Aku menurut saja.....Dalam hati aku....berkata kok macam ni lah kenkawang yang aku akan berdopan untuk hari-hari mendatang.......... kira ok ler......... sebab aku ni pun macam mereka juga........
       DR Zek memulakan sessinya tentang plan....... ni yg aku langsung tak ambil pusing...... sbb aku tak minat tentang planning ......... tapi yang aku tersentak sedikit pasal blue ocean dan TPM.... Trade, Profit dan Money Making.......... Aku dengar acuh-tak acuh jerrrr........ Namun tumpuan aku kembali sirius bila DR Asa'ari menerangkan kandung mineral dan chemical yang terkadung dalam 24 jenis herba dalam satu botol..... Aduh mak nilah yang aku cari selama ini..... Bertuah aku datang pada malam ni..... tak sia-sia.... 24 Jenis Herba yang ada di Malaysia....... Di Selidik dan dibuat di Malaysia.......... Di Jual oleh Orang Mim Malaysia.............
         Le Jus......... satu botol 300ml kandungannya..... 

1 comment:

Library kat rumah kita ( Bahasa Melayu )